مشاهده RSS Feed

Kian.Ghadir

تلفظ دقیق را یاد بگیریم ( معرفی سرویس اینترنتی )

به این مطلب امتیاز بدهید
توسط در تاریخ 8th August 2012 در ساعت 11:35 PM (826 بازدیدها)
نقل قول نوشته اصلی توسط Kian.Ghadir نمایش پست ها
همیشه در زبان های مختلف ، بعضی از کلمات و اسامی هستند که تلفظ کردنشان با آن چیزی که به نظر ما درست می آید تفاوت دارد .
همین الان که دارم این مطلب را مینویسم یادم به یکی از حاشیه های فوتبال افتاد . موقعی که سرمربی سابق تیم بایرن مونیخ آلمان طی یک مصاحبه از دیگران خواست تا نامش را درست تلفظ کنند .
او گفت : نام من نه لویی فن گال ، ون جال ، فان ژال و یا ون گال است . تلفظ صحیح نام من لویی فان خال است .
با توجه به همین جمله بالا میتوانیم درک کنیم که یک نام یا کلمه میتواند چندین تلفظ مختلف داشته باشد که نیاز است به شکل صحیح ، آن را تلفظ کنیم .
به همین منظور امروز قصد داریم تا یک سرویس اینترنتی را به شما خوانندگان عزیز معرفی کنیم که هدفش رفع همین نیاز است . پس با گویا آی تی همراه باشید …………

وبسایت Forvo.Com محلیست که شما میتوانید به تلفظ درست کلمات دست پیدا کنید . تقریبا من بیش از ۲۰ کلمه و نام اشخاص را در این سایت جستجو کردم و در همه موارد هم به نتیجه رسیدم .
به عنوان مثال من نام Wesley Sneijder ، بازیکن تیم اینتر میلان ایتالیا را در باکس جستجوی این سایت وارد کرده و دکمه Go را کلیک میکنم . چون این نام تلفظ دو گانه ای در نزد مردم دارد . بعضی ها آن را وسلی اشنایدر و برخی دیگر وسلی اسنایدر تلفظ میکنند .
صفحه دوباره بارگذاری شده و پس از آن به فایل صوتی مربوط به تلفظ ها میرسیم .
در اینجا فایل صوتی تلفظ نام این بازیکن به دو زبان انگلیسی و هلندی قرار دارد . قسمت دیگری نیز به نام All Languages وجود دارد که در صورت کلیک روی آن ، فایل صوتی مربوط به همه زبان ها به شما نمایش داده خواهد شد .
از آنجایی که ملیت و اصلیت این بازیکن هلندیست ، ما نیز قسمت Dutch را انتخاب میکنیم .
مورد اولی کاملا با آن چیزی که ما میخواهیم تطابق داشته و به همین دلیل روی علامت Play کنار آن ، کلیک میکنیم .
فایل صوتی پخش شده و شما میتوانید تلفظ دقیق را گوش کنید .
ظاهرا تلفظ دوم یعنی وسلی اسنایدر درست است .
البته شما میتوانید کلمات و نام های بحث برانگیز دیگری مثل Xavi Hernandez بازیکن تیم بارسلونا ، Holger Badstuber بازیکن تیم بایرن مونیخ و سایرین را در این سایت وارد کنید .

پانوشت : چه خوب میشود اگر گزارشگران محترم فوتبال نیز به این وبسایت سری زده و تلفظ دقیق نام بازیکنان را یاد بگیرند !
به گفته خود این وبسایت بیش از ۹۴۳ هزار کلمه و بیش از ۹۸۶ هزار تلفظ در ۲۶۸ زبان ، در بانک اطلاعاتی این سایت وجود دارد ( در زمان نوشته شدن این مطلب ) .

مجله اینترنتی گویا آی‌تی

Submit "تلفظ دقیق را یاد بگیریم ( معرفی سرویس اینترنتی )" to Facebook Submit "تلفظ دقیق را یاد بگیریم ( معرفی سرویس اینترنتی )" to Digg Submit "تلفظ دقیق را یاد بگیریم ( معرفی سرویس اینترنتی )" to del.icio.us Submit "تلفظ دقیق را یاد بگیریم ( معرفی سرویس اینترنتی )" to StumbleUpon Submit "تلفظ دقیق را یاد بگیریم ( معرفی سرویس اینترنتی )" to Google

برچسب ها: هیچ یک ویرایش برچسب ها
دسته بندی ها
دسته بندی نشده

نظرات



Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Persian Language By Ustmb.ir
این انجمن کاملا مستقل بوده و هیچ ارتباطی با دانشگاه علوم و فنون مازندران و مسئولان آن ندارد..این انجمن و تمامی محتوای تولید شده در آن توسط دانشجویان فعلی و فارغ التحصیل ادوار گذشته این دانشگاه برای استفاده دانشجویان جدید این دانشگاه و جامعه دانشگاهی کشور فراهم شده است.لطفا برای اطلاعات بیشتر در رابطه با ماهیت انجمن با مدیریت انجمن ارتباط برقرار کنید
ساعت 05:59 PM بر حسب GMT +4 می باشد.