مشاهده RSS Feed

Kian.Ghadir

مقایسۀ زبان‌های برنامه‌نویسی

به این مطلب امتیاز بدهید
توسط در تاریخ 9th August 2012 در ساعت 09:36 PM (1100 بازدیدها)
نقل قول نوشته اصلی توسط Kian.Ghadir نمایش پست ها




اینجا یه مقایسه بین زبان‌های برنامه‌نویسی و ادیان و مذاهب انجام شده که فکر می‌کنم شدیداً به واقعیت نزدیکه:C = یهودیت: قدیمی و محدودکننده است، ولی بیشتر دنیا با قوانینش آشنا هستند و بهش احترام میذارن. نکته اینجاست که شما نمی‌تونین بعداً بهش گرایش پیدا کنین – یعنی یا باید باهاش شروع کنین و یا اینکه در غیر این صورت فکر می‌کنین گرویدن بهش دیوانگیه. همچنین وقتی چیزی غلط از آب در بیاد، بیشتر مردم معتقدن که ریشۀ همۀ مشکلات ازش منشأ می‌گیره.


* جاوا = مسیحی معتقد: در تئوری پایه‌اش همون C هست، ولی خیلی از قوانین کهنه رو کنار گذاشته به طوری که دیگه شبیه مبدأش نیست. در عوض، قوانین سفت و سخت خودش رو اضافه کرده، با این حال طرفدارانش معتقدن که چه بهتر که از مبدأش دور شده و ترجیح میدن سمت مبدأ نرن. نه تنها طرفدارانش معتقدن جاوا بهترین زبان دنیاست، بلکه حاضرن هر کسی رو که در این زمینه باهاشون هم عقیده نیست رو بسوزونن!


* PHP = مسیحیت التقاطی: تو بازار وب داره با جاوا می‌جنگه. یه سری مفاهیم رو انتخابی و دلبخواهی از C و جاوا گرفته، یعنی اونایی که خوشش اومده. ممکنه مثل زبان‌های دیگه منسجم نباشه ولی آزادی عمل بیشتری به شما میده و علی‌الظاهر ایدۀ اصلی هر چیزی رو درون خودش داره. همچنین مفهوم کلی «برو/رفتن به جهنم» رو حذف کرده.


*++C = اسلام: زبان C رو پوشش میده البته علاوه بر اینکه همۀ قوانین C رو داره، مجموعۀ پیچیده‌ای از قوانین جدید رو هم اضافه کرده. مستعد اینه که برای پایه‌ریزی هر چیزی استفاده بشه، از بزرگترین قساوت‌ها گرفته تا زیباترین آثار هنری. پیروانش معتقدن که غایی‌ترین و کامل‌ترین زبان جهانی هست و ممکنه از دست کسانی که باهاشون موافق نیستن خشمگین بشن. همچنین، اگه به خودش و یا مؤسسش بی‌احترامی کنید ممکنه توسط طرفداران افراطیش تهدید به مرگ بشین.


* #C =
مورمن: تو یه نظر اجمالی شبیه جاواست ولی با دقت بیشتر متوجه میشیم که اولاً توسط شرکتی عرضه میشه که طرفداران جاوا معتقدن شیطان هست و دوماً این که مفاهیم پایه و کلیدی‌اش کاملاً متفاوته. ممکنه از انتخاب‌تون راضی باشین در صورتی که همۀ طرفداران جاوا به خاطر پیروی ازش، براتون تبعیض قائل نشن.


* Lisp = آیین بودا: نحوی وجود نداره، مرجع و یا مرکزیتی هم برای عقاید وجود نداره، همچنین خدایی برای پرستش وجود نداره. تمام دنیا در دستان شماست – اگر به طور کامل اونو فهمیده باشین. یه سری میگن Lisp اصلاً یک زبان نیست یه سری دیگه هم میگن تنها زبانیه که دارای احساس هست.


* Perl = ساحری: مجموعه نامشخصی از طلسم های محرمانه و مخفی هست که کار کردن با این قوانین عجیب و غریب، در دراز مدت روان تون رو آزار میده. اغلب فقط زمانی بهش احتیاج دارین که رییستون کار فوری ای رو از شما بخواد مثلاساعت ۹:۰۰شب جمعه!


* Python = انسان‌گرایی: ساده است و محدودیت خاصی نداره و تنها چیزی که نیاز دارین تا پیروش باشین عرف و حضور ذهن هستش. خیلی از طرفدارانش ادعا می کنن که خیالشون از تمام محدودیت‌های تحمیل شده در سایر زبان‌ها راحت شده و تازه دارن لذت برنامه‌نویسی رو می‌چشن! کسانی هم وجود دارن که میگن این زبان فرمی از شبه‌کد (pseudo-code) هستش.


* COBOL = الحاد باستانی: یه زمانی در ناحیۀ پهناوری از دنیا حکمرانی می‌کرد و خیلی هم مهم بود، ولی خوشبختانه امروزه تقریباً دیگه منسوخ شده. اگرچه خیلی‌ها اون موقع از تشریفاتی که خدایانش می‌خواستن، وحشت می‌کردن، امروزه هنوزم یکسری اصرار دارن که این زبان باید زنده بمونه.


* ویژوال بیسیک = شیطان‌‌پرستی: با این تفاوت که برای شیطان‌پرست شدن لازم نیست واقعاً روحتون رو به شیطان بفروشید!به نقل از فروم
سمیادیا دات کام (جامعۀ مجازی دانش‌آموزان و دانش‌آموختگان سمپاد)

Submit "مقایسۀ زبان‌های برنامه‌نویسی" to Facebook Submit "مقایسۀ زبان‌های برنامه‌نویسی" to Digg Submit "مقایسۀ زبان‌های برنامه‌نویسی" to del.icio.us Submit "مقایسۀ زبان‌های برنامه‌نویسی" to StumbleUpon Submit "مقایسۀ زبان‌های برنامه‌نویسی" to Google

برچسب ها: هیچ یک ویرایش برچسب ها
دسته بندی ها
دسته بندی نشده

نظرات



Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Persian Language By Ustmb.ir
این انجمن کاملا مستقل بوده و هیچ ارتباطی با دانشگاه علوم و فنون مازندران و مسئولان آن ندارد..این انجمن و تمامی محتوای تولید شده در آن توسط دانشجویان فعلی و فارغ التحصیل ادوار گذشته این دانشگاه برای استفاده دانشجویان جدید این دانشگاه و جامعه دانشگاهی کشور فراهم شده است.لطفا برای اطلاعات بیشتر در رابطه با ماهیت انجمن با مدیریت انجمن ارتباط برقرار کنید
ساعت 04:48 PM بر حسب GMT +4 می باشد.