تحقیق در مورد سایت های رقیب
سایت رقبای خود را به دقت بررسی کنید و نکات ضعف و قوت آن را پیدا کرده و با خود مقایسه کنید. سپس سعی کنید با پوشش دادن کمبود سایت رقبا و ارائه امکانات کاملتر و بهتر در سایت خود جایگاه خود را در بین رقیبانتان حفظ کنید.
برندسازی
معمولاً افراد فکر میکنند که سایت های پزشکی/بیمارستانی نیازی به برندسازی ندارند ولی همانطور که برندسازی برای یک رستوران اهمیت دارد به همان اندازه برندسازی در سایت های پزشکی مهم میباشد. سعی کنید با برندسازی مناسب جایگاه خود را در صنعت خود پیدا کنید و از طریق وب سایت هم به طور مؤثر برند خود را به افراد بیشتری معرفی نمایید و به بیماران دلیل کافی برای انتخاب سایت شما و وفادار ماندن به آن را ارائه دهید.
ایجاد دسترسی راحت
وب سایت های پزشکی/درمانی معمولاً حجم زیادی از اطلاعات را اعم از منابع آموزشی، فرم های بیماران، نقشه/آدرس و ... در خود جای میدهند. پس با توجه به حجم زیاد اطلاعات سعی کنید طراحی سایت طوری باشد که کاربر به راحتی اطلاعات مورد نیازش در سایت پیدا کند. مثلاً آیتم های مهم را در منوی سایت قرار دهید و یا خدمات اصلی سایت مثل رزرو وقت یا مشاوره با پزشک را در قالب دکمه های فراخوان عملیاتی (call to action) در سایت قرار دهید.
انتخاب شرکت طراحی سایت با تجربه و حرفه ای
همانطور که در زمان مراجعه به پزشک به دنبال پزشک متخصص هستید نه یک کارآموز، در زمان سفارش طراحی سایت هم سعی کنید به دنبال شرکتی باشید که در زمینه طراحی سایت حرفه ای بوده و نمونه کارهایی در زمینه طراحی سایت پزشکی هم داشته باشد. یک طراح سایت حرفه ای نیاز و هدف کاربر را با توجه به زمینه فعالیت سایت به خوبی درک کرده و با توجه به آن سایت را طراحی میکند.
محتوا نویس با اطلاعات کافی در زمینه پزشکی
محتوای باکیفیت مهمترین بخش سایت است، با کمک گرفتن از متخصص بازاریابی و آشنا به مطالب پزشکی محتوای سایت را نگارش و تهیه کنید تا هم محتوای باکیفیت و هم بر طبق قوانین بازاریابی داشته باشید که به برندسازی شما هم کمک میکند.
بهینه سازی، بهینه سازی و بهینه سازی
اگر بهترین وب سایت را هم داشته باشید ولی کسی نتواند آن را پیدا کند، هیچ فایده ای نخواهد داشت. 68% افراد به دنبال خدمات پزشکی آنلاین در اینترنت جستجو میکنند، بنابراین سرمایه گذاری در سئو سایت و بهینه سازی آن در موتورهای جستجو یک مسئله کلیدی و مهم است. به این ترتیب کاربران در صورت جستجوی کلمات مرتبط با زمینه کاری شما به راحتی سایتتان را پیدا خواهند کرد.
عدم تغییر در برند
برند شما نشانه شخصیت کسب و کار شماست و چیزی است که کاربران شما را به وسیله آن به یاد می آورند. لوگوی شما، خدمات، پزشکان و نحوه برخورد بخش پشتیبانی با بیماران همه اجزاء یک پازل هستند که برند شما را می سازد. زمانی که برند خود را ایجاد کرده و به کاربران معرفی کردید بسیار مهم است که هویت آن را ثابت نگه دارید و پیوسته تغییر ایجاد نکنید تا باعث اعتماد و وفاداری مشتری و شهرت بیشتر برند خود شوید.
انتخاب قالب سایت به روز و در عین حال ساده
طراحی سایت شما نشانگر هویت کسب و کار شماست. سایتی با ظاهر قدیمی و شلوغ به بیمار حس بد بودن و بی کیفیت بودن خدمات را میدهد. پس طراحی سایتتان باید جذاب و در عین حال ساده باشد. سعی کنید بیش از حد از اجزاء فلش و انیمیشن و تصاویر در سایت پزشکی استفاده نکنید زیرا باعث سردرگمی کاربر میشوند. سایت شما باید حتی برای کاربران با اطلاعات ابتدایی از اینترنت هم به راحتی قابل استفاده باشد.
دکمه فراخوان عملیاتی مشخص و واضح
طراحی سایت پزشکی فرم تماس
وب سایت جایی است که میتوانید اطلاعات مربوط به برند، کسب و کار و خدماتتان را در آن قرار داده و با کاربران به اشتراک بگذارید ولی در طراحی سایت پزشکی/درمانی باید سعی کنید وب سایت شما چیزی فراتر از تنها یک ویترین یا بروشور باشد بلکه کاربر را دعوت به تعامل با سایت و انجام عملیاتی در سایت نماید. مثلاً یکی از بهترین خدماتی که سایت های پزشکی میتوانند به صورت آنلاین ارائه کنند امکان رزرو وقت به صورت آنلاین است. در هر صفحه از سایت خود اطلاعات تماس و همچنین یک دکمه رزرو وقت آنلاین قرار دهید. به این ترتیب وب سایتی قوی خواهید داشت که کاربران بیشتری را به خود جذب میکند. همچنین میتوانید از فرم تماس و یا امکان مشاوره آنلاین هم برای پاسخگویی به سؤالات کاربران استفاده کنید. در کل راه های ارتباطی زیادی با بیماران ایجاد کنید تا راحتتر به شما و خدماتتان دسترسی داشته باشند.
نمایش نظرات کاربران دیگر
اعتمادسازی همواره اولین و مهمترین راه جذب مشتری میباشد به خصوص در سایت هایی که خدمات مهمی مثل خدمات درمانی و پزشکی ارائه میکنند. افراد بیشتر از اینکه به شما و توضیحات شما در مورد برندتان اعتماد کنند به نظر و تجربه مشتریان قبلی شما اهمیت میدهند. پس در وب سایت خود بخشی را به نظرات بیماران قبلی اختصاص دهید این نظرات میتوانند به صورت متنی و یا در قالب ویدئوهای کوتاه باشند.
چک کردن درست بودن لینک ها و سازگاری با مرورگرهای مختلف
همیشه لینک های سایت را طبق یک زمان بندی مشخص چک کنید و در صورت وجود خطا یا هر گونه مشکل سریعاً آن را برطرف نمایید. این کار را به راحتی میتوانید از طریق وب مستر گوگل انجام دهید. هیج جیز بدتر از سایتی با لینک های خراب نمیتواند کاربر را نسبت به سایت و خدمات آن بی اعتماد کند.
تمرکز بر خدمات اصلی
خدمات اصلی و مهم شما که منبع اصلی درآمدتان هستند باید در وب سایت صفحه های جداگانه ای برای خود داشته باشند تا در آن صفحات راجع به خدمات مربوطه توضیحات بیشتر و اطلاعات دقیق تری را به بیمار ارائه دهید.
لینک های ارتباطی بین شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها
همانطور که حتماً باید از وبلاگ ها یا شبکه های اجتماعی خودتان به وب سایت خود لینک دهید، در وب سایت هم باید لینک هایی به شبکه های اجتماعی و وبلاگ های خود قرار دهید. سعی کنید ار هر راهی کاربر به شما دسترسی داشته باشد و در هر پلت فرمی که هست بتواند با شما ارتباط بگیرد.
و در آخر
همانطور که گفتیم در وب سایت های پزشکی مهمترین مسئله ایجاد راه های ارتباطی با بیمارستان/مطب/کلینیک برای بیمار است پس حتماً اطلاعات تماس خود از جمله آدرس دقیق، تلفن، ایمیل و ... را در سایت قرار دهید.

موضوعات مشابه: