ارائه مشاوره در خصوص نحوه خرید کالافرا تجارت هخامنش

یکی از مهمترین موضوعات در بازرگانی بین المللی ، واردات است. بسیاری از کسب و کارها بخشی از منابع مورد نیاز خود را از بازارهای بین المللی تامین می کنند. همچنین برخی از شرکت ها و بازرگانان صرفا در حوزه واردات برای تامین نیازهای بازارهای داخلی فعال هستند. در اینجا نیز به صورت اجمالی این فرایند مورد بررسی قرار می‌گیرد.
بازار شناسی

اولین گام در کسب و کار، شناخت مشتری و نیازهای اوست. بازرگان باید بداند دقیقا به چه محصولی برای رفع نیاز خود یا مشتریان احتیاج دارد. در صورتی که بتوان این نیاز را شناسایی نمود. در گام های بعدی می توان اقدام به تامین آن کرد ، اما اگر این مرحله به درستی انجام نشود، اجرای درست سایر گام ها نیز به سود منتج نخواهد شد.
شناسایی نیاز نیز نمی تواند دلیلی بر دست زدن به واردات باشد ، بازرگان پس از شناسایی نیاز، باید تشخیص دهد که کدام یک از روشهای تولید ، تامین از شرکت های داخلی و یا تامین خارجی به صرفه ترین راه است. برای یک انتخاب درست از بین یکی از سه گزینه موجود (تولید، تامین از داخل، و تامین از خارج)، باید نکات متعددی را مورد توجه قرارداد. مهمترین شاخص های موثر بر انتخاب روش تامین عبارتند از :

01
آنالیز هزینه : در کسب و کار، تحلیل هزینه و سودآوری بسیار مهم است. طبیعی است وارد کننده باید ابتدا تحلیل کند که آیا وارد کردن کالا به نفعش هست یا خیر؟ برای آگاهی از هزینه محصول وارد شده و مقایسه آن با سایر گزینه ها ، باید تمامی هزینه های واردات را در نظر داشت. هزینه هایی چون قیمت محصول ، بیمه ، حمل و نقل ، بازرسی، ترخیص و ... از جمله هزینه هایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

02
آنالیز کیفیت : موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد. کیفیت محصول است. در برخی از موارد ، با وجود هزینه مناسب ، کیفیت محصول در حدی نیست که بتواند در بازار موفق عمل کند. کیفیت پایین می تواند اعتبار کسب و کار را به خطر اندازد. لذا باید دقت نمود چه مقدار هزینه به پای چه کیفیتی ریخته میشود. به عنوان یک قاعده عمومی، نه مطلق ، هزینه و کیفیت رابطه مستقیم با هم دارند. به عبارت دیگر در صورتی که فرد تمایل به کیفیت بالاتر داشته باشد. باید هزینه بالاتری را پرداخت نماید.

03
آنالیز زمان : فرصت ها در بازار به سرعت از دست می روند. کسانی در بازار موفق هستند که به موقع عمل می نمایند. وقتی نیازی در بازار شناسایی شد ، باید به سرعت به آن پاسخ داد، در غیر این صورت رقبا به آن پاسخ خواهند داد و فرصت از دست می رود، بنابراین کارآفرین باید در نظر داشته باشد کدام روش زودتر به نتیجه می رسد. اغلب پیداکردن یک تولید کننده خارجی و سفارش، تولید، حمل و ترخیص کالا به مدت زمان بیشتری نیاز دارد تا سفارش به یک تولید کننده داخلی ، اما در برخی از موارد به دلایلی چون محدودیت های تکنولوژی ، سفارش خارجی به صرفه تر است.


طبیعی است نمی توان توقع داشت گزینه ایده آل در خصوص 3 عامل فوق، یک روش تامین باشد. لکن کارآفرین با توجه به تجربیات و وضعیت تقاضا باید تصمیم گیری نماید که به صرفه ترین روش در حال حاضر کدام است. در صورتی که برآیند نتایج تحلیل عوامل فوق، رای به واردات بود. کارآفرین برای براورده کردن نیاز باید اقدام به تامین از خارج نماید. برای مثال کارآفرین از تقاضا برای یک محصول جدید الکترونیکی اگاه می شود. با جستجو در صنعت داخل متوجه می شود که صنایع داخلی هنوز تولید این محصول را شروع ننموده اند. هرچند در صورت شروع تولید داخل ممکن است هزینه تمام شده محصول کاهش یابد اما کارآفرین باور دارد که زمان این تقاضا در بازار کوتاه مدت است لذا بهترین راه را واردات می داند. در این شرایط تصمیم به جستجو دربازارهای بین الملل برای یافتن یک تولید کننده یا فروشنده مناسب آغاز می شود.
منبع یابی

در صورتی که آنالیز انجام شده توسط کارآفرین ، رای به واردات داد ، کارآفرین باید در مرحله بعد اقدام به منبع یابی یا همان انتخاب چند فروشنده نماید. منبع یابی یکی از مهم ترین موضوعات در انتخاب فروشنده است. لکن به دلیل طولانی بودن و گاهی پر هزینه بودن منبع یابی بهتر است این کار در دوگاه اجرا شود :
01
بررسی اولیه فروشندگان

02
اعتبار سنجی شرکت های واجد شرایط



برای انتخاب اولیه فروشندگان کارآفرین می تواند بر چند عامل اساسی تمرکز نماید. معمولا در این مرحله اطلاعات کلی است و جمع آوری آن زحمت زیادی ندارد. کارآفرین می تواند برای جمع آوری اطلاعات در این مرحله از سایت های شرکت ها در اینترنت استفاده نماید. همچنین حضور در نمایشگاه ها نیز بسیار کارآمد است. در نمایشگاههای تخصصی هم زمان تعداد زیادی تولید کننده حاضر شده و محصولات خود را ارائه می نمایند. ضمن انکه خریدار می تواند این اطمینان نسبی را داشته باشد که فروشندگان حاضر در نمایشگاه از اعتبار نسبی برخوردارهستند. برای ارزیابی اولیه می توان متغیرهای زیررا در نظر گرفت

موضوعات مشابه: