برای مشاهده مفیدترین ارسال در این موضوع اینجا کلیک کنید

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2
  1. #1
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    2011 July
    محل سکونت
    قائمشهر
    ارسال ها
    410
    تشکر
    646
    تشکر شده 881 بار در 386 پست
    نوشته های وبلاگ
    6


    1 امتياز مثبت از 1 راي
    آيا اين پست براي شما سودمند بود؟ بله | خیر

    نکات مهم برای راه اندازی یک استارت آپ موفق - قسمت اول


    مدیریت و کار


    نکات مهم برای راه اندازی یک استارت آپ موفق - قسمت اول

    نویسنده:احسان پاک نژاد 10-04-2013

    استارت آپ ها شرکت ها و تیم هایی نوپا هستند که رشد سریعی دارند و معمولا در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کنند. این شرکت ها، ایده هایی نو دارند و بالقوه می توانند بسیار رشد کنند و در نهایت تبدیل به یک شرکت بسیار موفق شوند.

    شرکت های موفقی مانند گوگل و فیسبوک در واقع استارت آپ هایی موفق بوده اند. توجه کنید که این استارت آپ ها از میان میلیون ها استارپ آپ دیگر که هرگز موفق نشده اند و اسمشان را هم نشنیده ایم، سر بر آورده اند. اما رمز موفقیت یک استارت آپ چیست. استارت آپ های موفق چگونه اند؟ جواب مشخص و معینی برای این سوالات وجود ندارد. در اینجا قصد داریم در یک مطلب چند قسمتی، به بعضی نکات مهم و قوانین سرانگشتی آن بپردازیم. تا بتوانید استارت آپی را که داخل گاراژ خانه تان راه انداخته اید! را به شرکت بزرگی تبدیل کنید. پس در ادامه با ما باشید.

    این مقاله توسط دو پیشگام در زمینه ایده های نو و استارت آپی تهیه شده است: ریدهافمن (سمت چپ) یکی از موسسان و مدیر لینکدین و بن کاسنوچا (سمت راست) موسس شرکت و نویسنده.

    تمام انسان ها مدیر هستند و می توانند موسس یک شرکت بزرگ باشند

    زمانی که ما غارنشین بودیم، عملا خودمان، مدیر خودمان بودیم. خودمان غذای خودمان را پیدا می کردیم و سایر کارهای خودمان را مدیریت می کردیم و برایشان تصمیم می گرفتیم. هیچ کسی ما را مجبور به کاری نمی کرد. (قانونی ما را محدود نمی کرد. به دنبال کار در شرکتی نبودیم و کسی رئیس مان نبود. ما خودمان برای تمام زندگی مان تصمیم می گرفتیم و رئیس خودمان بودیم. هر یک از ما یک پیشگام و موسس کار خود محسوب می شدیم.) اما از آن زمان مدتها می گذرد. با ورود تمدن ما همگی «کارگر» شدیم (و اجازه دادیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند). آنها به پیشانی ما مهر زدند که «شما کارگرید» و ما فراموش کردیم که هر یک از ما مدیر هستیم.
    محمد یونس برنده جایزه صلح نوبل و پیشگام microfinance

    گفتیم که زندگی مدرن امروز همه ما را به کارگر تبدیل کرده. پس اگر می خواهید موسس یک استارت آپ باشید، اول از همه باید «نهال مدیریتی وجودتان» را پیدا کنیم و پرورش دهید.


    هر شغلی که داشته باشید، از قاضی تا پزشک تا معلم تا مهندس تا هر شغل دیگری، شما باید به خود به عنوان یک مدیر نگاه کنید. کسی که می تواند حداقل یک حرفه استارت آپ زنده و رشد کننده را خلق کند: «استارت آپ شما.». پس همین الان پشت سکان بروید.

    روش های کلاسیک برای رشد یک حرفه، اکنون منسوخ شده اند. آنها بسیار کند هستند (به رشد سریع و خارج از عادت استارت آپ هایی مانند فیس بوک نگاه کنید. چند سال پیش خبری از فیس بوک نبود). پس قوانین قدیمی راجع به کار اکنون دیگر صدق نمی کنند. اکنون زمان آن فرا رسیده است که قوانین جدیدی را قبول کنیم و شما باید آنها را بدانید وگرنه به بیراهه خواهید رفت.

    راه حل در دو نکته است:

    اول اینکه باید ذهنیت خود را به «همیشه بتا» تغییر دهید. (سایت ها، شرکت ها و… در ابتدای کار خود بتا هستند. در این فاز آنها تغییرات سریعی دارند و به سرعت پیشرفت می کنند. اگر یادتان باشد جیمیل تا سالها بتا باقی ماند تا پیشرفت اولیه سریع خود را نگه دارد.) راجع به خودتان این گونه فکر کنید که تمامی کارها در حال پیشرفت هستند. هر روز به خودتان و مسیرتان فکر کنید. هیچ کاری هیچ وقت آنقدر کامل نمی شود که دیگر نیاز به پیشرفت بیشتر نداشته باشد. پس همیشه بتا باقی بمانید.

    اندی هارگادون می گوید: «۲۰ سال تجربه بسیاری از مردم واقعا به اندازه یک سال تجربه است که ۲۰ سال تکرار شده است.» بسیاری از مردم فقط در سال اول کار خود چیز یاد می گیرند (زمانی که در فاز بتا هستند) و ۱۹ سال بعد از همان دانسته های سال اول استفاده می کنند و هیچ پیشرفتی نمی کنند.

    دوم، رعایت تعدادی مهارت که بهترین مدیران دره سیلیکون به آنها مجهز بوده اند.

    توضیح مفصل این مهارت ها را در ادامه این مطلب و قسمت های آینده می بینیم.

    برای پیروزی در رقابت باید متفاوت باشید

    متفاوت باش وگرنه می میری. برای پیروز شدن در بازار رقابتی، شرکت ها «دلایل واضحی» ارائه می کنند که «چرا» یک مشتری باید محصول آنها را به جای محصولات دیگران خریداری کند.

    شرکت زاپوز با ارائه سیستم ارسال رایگان و از دو طریق و پشتیبانی مشتریان به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته از طریق استخدام یک تا ۸۰۰ کارمند محلی، توانست خود را نسبت به سایر فروشگاه های اینترنتی «کاملا متفاوت» کند و با این کار خود را به موفقیت رساند.

    پس در دنیایی که «یک میلیون فرد دیگر هم می تونند کار شما را انجام دهند»…

    ...«مسیر شغلی متفاوت و جدیدی ایجاد کنید» که شما را از سایر متخصصان متمایز کند.

    لازم نیست که بهتر از «همه» متخصص ها باشید. فقط کافی است که در رشته تخصصی خود بهترین باشید. برای رسیدن به موفقیت باید سه کار مهم انجام دهید. با انجام آنها سه قسمت از یک پازل تکمیل می شود و شما برنده خواهید شد.

    سه قطعه این پازل متغیر و دینامیک عبارتند از:
    ۱- وضعیت خود را مشخص کنید. ببینید که چه توانایی هایی دارید. وضعیت مالی شما چطور است؟
    ۲- به یک طرح فکر کنید. چیزی که می خواهید در آینده باشید. چیزی که اگر به آن برسید، استارت آپ شما به ثمر خواهد رسید. چیزی که تاکنون به ذهن افراد زیادی نرسیده است.
    ۳- مسیری را مشخص کنید که باید در آن بهترین شوید. به واقعیت های بازار توجه کنید. ببینید در کجای بازار سریع تر می توانید متفاوت باشید.
    به زبان دیگر، این سه قطعه پازل عبارتند از:

    ۱- سرمایه ها

    آنچه که بهشان نیاز دارید تا یک استارت آپ را شروع کنید. سرمایه های نرم تان (مانند دانش، مهارت ها و ارتباطات تان) و سرمایه های سخت تان (مانند پول در بانک).

    ۲- آرزوها و ارزش ها

    جایگاهی که دوست دارید در آینده داشته باشید.

    ۳- واقعیت های بازار

    اینکه محصولتان فروش داشته باشد و چیزی باشد که مردم واقعا برایش به شما پول بپردازند.

    شما باید راجع به این سه قطعه پازل (سرمایه ها / آرزوها / واقعیت های بازار) فکر کنید. اگر یکی از این ها نباشد، موفق نخواهید شد. در ارزیابی این سه قطعه به نکات زیر توجه کنید.

    مهارت هایی که نمی توانید از آنها پول در بیاورید «شما را به جایی نمی رسانند».

    اگر معتقد باشید، اما در اعتقاد خود چندان راسخ نباشید، بعد از مدتی «از اعتقاد خود دست خواهید کشید». پس هدفی را برگزینید که واقعا به آن اعتقاد راسخ دارید.

    کار در جایی که علاقه ای به آن ندارید برای مدت طولانی «قابل تحمل» نیست.

    یک راه برای پیشرفت در رقابت، پیشرفت در سرمایه هایتان است. پس مرتب راجع به سرمایه ها و مهارت هایتان فکر کنید.

    شما می توانید با تغییر محیط اطرافتان، در رقابت پیشرفت کنید و بهترین نفر در یک محیط تازه باشید.

    برای مثال، بعضی از بازیکن های آمریکایی که به قدر کافی در NBA موفق نبودند، در اروپا موفق شدند. مهارت های آنها تغییری نکرد، بلکه بازار تغییر کرد.

    انتخاب یک «بازار مناسب»، جایی که شما می توانید در آن بهتر رقابت کنید یک استراتژی کلیدی در نوآوری و تاسیس شرکت های جدید است.

    در این مقاله آموختیم که چگونه پازل موفقیت در یک استارت آپ را تکمیل کنیم. در قسمت های بعد به سایر نکات لازم برای شروع یک استارت آپ می پردازیم.
    منبع:نارنجی


    موضوعات مشابه:
    برایت دعا می کنم که ای کاش خدا از تو بگیرد هر آنچه را که خدا را از تو می گیرد...






  2. #2
    عضو تازه وارد
    تاریخ عضویت
    2015 August
    ارسال ها
    1
    تشکر
    1
    تشکر شده 0 بار در 0 پست


    آيا اين پست براي شما سودمند بود؟ بله | خیر
    ممنون عالی بود ;)

    دستگاه تصفیه آب برای پاکسازی آب و افزایش کیفیت آب مصرفی در تصفیه آب خانگی پاکاب ایلیا

 

 

کاربران برچسب خورده در این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Persian Language By Ustmb.ir
این انجمن کاملا مستقل بوده و هیچ ارتباطی با دانشگاه علوم و فنون مازندران و مسئولان آن ندارد..این انجمن و تمامی محتوای تولید شده در آن توسط دانشجویان فعلی و فارغ التحصیل ادوار گذشته این دانشگاه برای استفاده دانشجویان جدید این دانشگاه و جامعه دانشگاهی کشور فراهم شده است.لطفا برای اطلاعات بیشتر در رابطه با ماهیت انجمن با مدیریت انجمن ارتباط برقرار کنید
ساعت 05:10 PM بر حسب GMT +4 می باشد.