خدمات سئو سایت:فاکتورهای مهم محتوا در سئو سایت


در قسمت قبل فاکتورهای مهم در خدمات سئو سایت را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و آنها را به سه دسته کلی سئو درون صفحه ، سئو برون صفحه و خطاها تقسیم کردیم. همچنین خدمات سئو درون صفحه را به سه زیرگروه محتوا ، کد و ساختار(معماری) تقسیم کردیم. در این قسمت در مورد محتوا یا Content و عوامل موثر آن در افزایش رتبه سئو سایت راهنمایی هایی را ارائه خواهیم کرد.

محتواها در هر وب سایتی اصلی ترین فاکتور رتبه بندی در جستجوگر ها می باشند. محتواها میتوانند شامل متن ، عکس ، فیلم ، اینفوگرافیک و ... باشند. در ادامه به فاکتورهای محتوا که متوانند در رتبه سئو سایت تاثیر گذار باشند اشاره خواهیم کرد:
کیفیت محتوا در خدمات سئو سایت:



کیفیت محتواهای (Content Quality) تولیدی یکی از عوامل موثر در سئو سایت می باشد. همانطوری که در قسمت قبل اشاره شد ما فاکتورهای مهم در خدمات سئو سایت را رتبه بندی میکنیم. کیفیت محتوا در رتبه بندی ما دارای وزن 3 است.
سوالاتی که باید از خود در این زمینه بپرسید :

  • آیا شما محتواهای با کیفیت تولید میکنید ؟
  • اگر در وب سایت خود در حال فروش محصولی هستید ؛ آیا یک بروشور که در صدها و یا حتی هزاران سایت دیگر است استفاده میکنید و اطلاعات مشابه آن سایتها دارید؟
  • آیا دلیلی وجود دارد که افراد و بازدیدکنندگان بخواهند دقایقی را در وب سایت شما بگذرانند و در میان صفحات آن قدم بزنند؟
  • آیا واقعاً محتواهای با کیفیت ، با ارزش ، منحصر به فرد ، غیر تکراری ، متفاوت ، مفید برای بازدیدکنندگان خود فراهم کرده اید ؟ به طوری که این محتواها در هیچ کجا قابل یافت نباشند؟

از این سوالات و سوالاتی که مشابه این ها هستند میتوانید استفاده کنید. جواب آنها را به دقت فراهم کنید. سپس سعی کنید کیفیت محتواهای خود را بهبود بخشید.
ما پس از بررسی دقیق فاکتورهای مهم در خدمات سئو سایت سعی خواهیم کرد ؛ مقالاتی در زمینه محتواهای باکیفیت با هدف افزایش رتبه سئو سایت ارائه کنیم.
تحقیقات کلمات کلیدی/تحقیقات محتوا در خدمات سئو سایت :


میتوان گفت مهمترین فاکتور در خدمات سئو سایت بعد از تولید یک محتوای با کیفیت ؛ تحقیقات در زمینه کلمات کلیدی در سئو سایت است. تحقیقات محتوا (Content Research) به عملیات کشف کلمات کلیدی مناسب برای افزایش رتبه سئو سایت گفته میشود.روشها و ابزارهای زیادی برای تحقیق در باره کلمات مورد جستجو در موتورهای جستجو وجود دارد. متخصص سئو با استفاده از این ابزار میتواند کلمات کلیدی که مناسب محتواهای شما است را کشف کند ؛ همچنین قبل از تولید محتوا میتوانید کلمات کلیدی کسب و کار خود را یافته و سعی کنید در همان زمینه محتوا تولید کنید. در مورد کلمات کلیدی بهینه در سئو سایت قبلاً مقاله ایی ارائه کرده ایم.
با استفاده از ابزاری که متخصص سئو استفاده میکند میتواند اولویت کلمات کلیدی مورد جستجو را تعیین کنید ، میتواند تعیین کند افراد در حوزه کسب و کار شما بیشتر دنبال چه نوع سوالات و محتواهایی هستند. سپس شما بر اساس آن کلمات کلیدی محتواهای با کیفیت تولید میکنید. در این صورت بازدیدکنندگان را به وب سایت خود جذب کرده اید و باعث شده اید آنها به جواب سوال خود برسند.
ما پس از بررس کامل فاکتورهای مهم در خدمات سئو سایت ، مقالاتی را در این زمینه ارائه خواهیم کرد.
استفاده از کلمات کلیدی در محتواها


پس تحقیقات در زمینه کلمات کلیدی ، یکی دیگر از فاکتورهای مهمی استفاده از کلمه کلیدی در محتوا(Content Words)است. از نظر رتبه بندی استفاده از کلمه کلیدی در محتوا نسبت به فاکتورهای دیگر در خدمات سئو سایت از اهمیت کمتری برخوردار است. گمانه زنی های زیادی در زمینه چگالی کلمات کلیدی نسبت به محتوا وجود دارد. برخی اعتقاد دارند نباید مجموع کلمات کلیدی بیش از 20 درصد از محتوا را تشکیل دهد. همچنین تعدادی عنوان میکنند که هر کلمه کلیدی در محتوا حدود 2.5 درصد از کل محتوا را داشته باشد. اما هیچ کدام از گمانه زنی ها درست نیست. و هیچ کدام از آنها تضمین نمیکنند که اگر میزان دقیقی از کلمات کلیدی را درمحتوای خود استفاده کنید رتبه سئو سایت شما افزایش خواهد یافت. اجازه دهید بدون تمرکز روی این گمانه زنی ها تعدادی از اصول را در یک محتوای معمولی با کیفیت که در باره چیزی نوشته شده است بررسی کنیم. فرض کنید شما یک نویسنده هستید و اطلاعی از خدمات سئو سایت ندارید.

  • در صورتی که محتوا در رابطه با یک زمینه خاص تولید میشود قطعاً نباید فقط یک بار در متن به آن اشاره شده باشد. این مسئله ، یک چیز بدیهی است.تصور کنید در باره یک بازی مطلبی مینویسید اما فقط یک بار از نام بازی یا سازنده آن در متن خود استفاده کرده اید. بنابراین یک نتیجه گیری که میتوان از این قضیه داشت این است که در محتوای خود باید چندین بار از کلمه کلیدی مورد نظر استفاده کنید. میتوانید از کلمه کلیدی به صورت ساده ، ترکیبی و .. استفاده کنید.
  • تکرار بیش از حد یک کلمه کلیدی نشان دهنده کم ارزش بودن آن متن و محتوا است. به عنوان مثال فرض کنید شما یک متن در باره تلویزیون دارید و بیش از 50 درصد از محتواهای شما را عبارات : تلویزیون رنگی ، تلویزیون جدید ، بهترین تلویزیون ، تلویزیون سه بعدی و ... تشکیل میدهد. در این صورت موتور جستجو به آن محتوا مشکوک خواهد شد. و احتمال میدهد شما یک سئوکار کلاه سیاه هستید و از Keyword Stuffing یا جاگذاری کلمه کلیدی استفاده کرده اید. این امر باعث پنالتی شدن و کاهش رتبه سئو سایت شما خواهد شد.

با توجه به اصولی همانند دو مورد بالا محتواهای خود را تهیه کنید.و این را هم فراموش نکنید حتی اگر صفحه شما در رتبه بندی بالا قرار گیرد ، اما بازدیدکننده با نارضایتی از وب سایت شما خارج شود باعث میشود رتبه سئو سایت شما کاهش یابد. فقط سعی کنید یک توازن بین محتواو کلمات کلیدی خود ایجاد کنید.

میزان درگیرکردن محتوا در خدمات سئو سایت:



اشتغال محتوا یا Content Engagement به فرایند درگیر کردن و مشغول کردن بازدیدکننده به وسیله محتوا گفته میشود. میزان این مشغولی یکی از عوامل موثر در خدمات سئو سایت است.همچنین میزان اهمیت آن را +2 در نظر گرفته ایم. موتور جستجو دوست دارد بداند ، محتوایی که تولید کرده اید چه میزان یک بازدیدکننده را به خود مشغول میکند و چقدر روی آن تاثیر گذار است ، به عنوان مثال :

  • بازدیدکننده چند دقیقه(ثانیه) در وب سایت شما مانده است
  • آیا بازدیدکننده ایی که با استفاده از جستجو به وب سایت شما آمده است ، در وب سایت مانده است یا بلافاصله آن را ترک کرده است و به نتایج جستجو برگشته است؟

موتور جستجو با استفاده از این ابزار میتواند میزان مشغول بودن یک بازدیدکننده در وب سایت شما را محاسبه کند و در صورتی که این زمان کم باشد ، نشانه ایی بر بی کیفیت بودن محتوا خواهد بود.علاوه بر میزان ماندن یک بازدیدکننده در صفحه مورد جستجو ، موتور جستجو همچین میزان ماندن کاربر در کل وب سایت شما را محاسبه میکند ، یک کاربر ممکن است با جستجوی یک کلمه کلیدی به وب سایت شما مراجعه کند و سپس به محتواهای دیگر موجود در وب سایت سر بزند. این زمان نیز یکی از عوامل موثر در رتبه بندی صفحه است.
همچنین میزان اشتراک گذاری ، لایک شدن ، نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی روی یک محتوا میتواند به عنوان یک سیگنال برای رتبه بندی صفحات مورد استفاده قرار بگیرد.

تازگی محتوا در خدمات سئو سایت:



موتورهای جستجوگر محتواهای جدید و تازه را دوست دارند. محتواهایی که تکراری نباشند ، در وب سایت های دیگر یافت نشوند ، و تنها مرجع آن محتوا وب سایت شما باشد. نکته ایی که باید در این زمینه رعایت کنید این است که تنها با اضافه کردن یک صفحه جدید یا با تغییر تاریخ انتشار محتواهای قدیمی موتور جستجو هیچ حسی از تازگی در صفحات شما احساس نخواهد کرد مگر اینکه واقعاً صفحه شما دارای یک محتوای تازه و جدید باشد. گوگل چیزی به نام QDF یا Query Deserves Freshness دارد که هنگام بررسی صفحات وب سایت از آن برای میزان تازگی و جدید بودن محتوا استفاده می کند و در صورتی که محتوا تازه ، جدید و غیر تکراری باشد در ارتقاء رتبه سئو سایت تاثیر بسزایی دارد. همیشه سعی کنید از محتواها و مطالب وب سایت های دیگر استفاده نکنید ، سعی کنید خودتان مطلبی ارائه کنید. حتی اگر موضوع تکراری باشد ، ولی سعی کنید جملات را از زبان خود بیان کنید. از کپی کردن مطالب سایر سایت ها اجتناب کنید. ، این امر باعث کاهش رتبه بندی شما خواهد شد.
علاوه بر عوامل گفته شده ممکن است عوامل دیگری نیز در تولید محتوا وجود داشته باشد که از درجه اهمیت پایین تری برخوردار هستند. رعایت اصول گفته شده در این سند میتواند به افزایش رتبه سئو سایت شما کمک کند. سعی کنید از این نکته ها در خدمات سئو سایت خود استفاده کنید.
در قسمت بعد با فاکتورهای مهم در کد نویسی HTML آشنا خواهیم شد.
در گروه: سئو
منبع: خدمات سئو سایت

موضوعات مشابه: