زمانی که به شروع یک کسب و کار از طریق اینترنت فکر می کنید نخستین چیزی که در ذهن شما شکل می گیرد نام دامنه طراحی سایت تان خواهد بود . پیش از انتخاب نام دامنه برای وب سایت می بایست نکات زیر را در نظر داشته باشید :
  • مخاطبین هدف طراحی وب سایت شما چه کسانی خواهند بود ؟
  • قصد فروش و ارائه چه خدمات و کالایی ها را دارید ؟
  • آیا می خواهید تنها در وب سایت تان محتوای متنی داشته باشید ؟
  • چه چیزی موجب تفاوت شما با دیگر رقبا در زمینه فعالیت تان می شود ؟

نقش عبارات کلیدی در نام دامنه :

بسیاری از افراد می پندارند وجود عبارت کلیدی در نام دامنه الزامی و مهم است . باید بدانید وجود عبارت کلیدی در نام دامنه به طور معمول حائز اهمیت است اما باید دقت داشته باشید که نام دامنه سایت تان کوتاه و به یاد ماندنی باشد .
در واقع وجود عبارت کلیدی وب سایت تان در نام دامنه ، مزیتی بزرگ نسبت به رقبا برای کسب و کار شما محسوب می شود . لازم به ذکر است بدانید وجود عبارات کلیدی در نام دامنه وب سایت ، بهبود سئو سایت و افزایش نرخ کلیک وب سایت در موتور های جستجو گر را به همراه خواهد داشت .
تاثیر نام دامنه طولانی در سئو سایت :

از خرید نام دامنه های طولانی و گیج کننده به شدت بپرهیزید زیرا برای کاربران ، به خاطر سپردن این دسته از نام های دامنه امری دشوار خواهد بود و رفته رفته شمار بازدید از وب سایت تان کاهش خواهد یافت . این کاهش بازدید تاثیری به شدت منفی در سئو وب سایت تان به جای خواهد گذاشت .اهمیت نام دامنه در رتبه بندی گوگل :

در گذشته نام دامنه ، به عنوان یکی از عوامل مهم در رتبه بندی وب سایت ها در نتایج موتور های جستجو گر به حساب می آمد اما امروزه موتور های جستجو بسیار پیشرفته شده اند و عوامل دیگری را برای رتبه بندی یک وب سایت مورد تحلیل و بررسی قرار می دهند . نام دامنه اختصاصی :

برای آسان و به یاد ماندنی شدن نام دامنه سعی کنید تنها 2 تا 3 کلمه در آن داشته باشید . شاین ذکر است بدانید برخی از وب سایت های موفق با خلق یک کلمه به صورت اختصاصی برای خود ، با درآمد های بالایی دست یافته اند . به طور مثال می توان به شرکت های گوگل ، یاهو و ویکی پدیا اشاره داشت .