-
3rd December 2017 10:12 AM
#1
عضو تازه وارد
خواندن این مقاله حسابی به درد کسب و کارتان میخورد!
خواندن این مقاله حسابی به درد کسب و کارتان میخورد!
صاحبان کسبوکارها باید شیوهی نوشتن تبلیغات اثربخش را بدانند. همهی محصولات و کسبوکارهای گوناگون به تبلیغات و چاشنیهای فروش نیازمند هستند. اما متأسفانه معمولا باانبوهی از تبلیغات روبهرو هستیم که نهتنها اثربخش نیستند، بلکه بهشدت مسخره و گاهی اعصابخردکن نیز هستند.
این تبلیغات بد به ضرر محصول تمام میشوند. برای تولید تبلیغات اثربخش باید مخاطب را بهخوبی بشناسید. پس از آن با شناخت انواع تبلیغات و رسانهها انتخاب مناسبی داشته باشید. ابزارهای مختلفی برای تبلیغات اثربخش دردستان شما قرار دارد: بروشورها، بنرها، آگهیهای کاغذی، کارتپستالها، آگهی در مجلات و روزنامه، تبلیغات پیامکی و … .
تبلیغات خلاق
درادامه ۱۱ روش برای تبلیغات اثربخش معرفی شده است. با ما همراه باشید و با جزئیات بیشتر آن آشنا بشوید:
۱. چه چیزی شما را از گردونهی رقابت تبلیغات اثربخش خارج میکند؟
محصولات و کسبوکارهای مختلف در حوزهی تبلیغات حاضر میشوند و فعالیت میکنند. باید با خود فکر کنید که چهچیزی باعث میشود تا مخاطب و مشتری بالقوهی شما بهسمت رقیبتان برود؟ آگاهی و تمرکز نسبت به این مسئله بسیار مهم است. برای گرفتن گوی رقابت ازدست رقبا باید به مشتریان بالقوه و مخاطبان نشان بدهید که از سایرین برتر هستید و با انتخاب شما درحقیقت بهترین انتخاب ممکن را داشتهاند.
«راس ریوز» (Ross Reeves) نویسندهی کتاب ارزشمند «واقعیت در تبلیغات»، میگوید: «در حلقههای بازاریابی رعایت USP واجب است». شاید بپرسید که منظور او چیست؟ او درحقیقت به اهمیت «گزارهی فروش منحصربهفرد» اعتقاد زیادی داشت. UPS شکل اختصاری حروف واژگان این عبارت است: گزاره (Proposition)، فروش (selling) و منحصربهفرد (unique).
خاص
در توضیح بیشتر گزارهی فروش منحصربهفرد باید گفت:
هر آگهی تبلیغاتی باید عبارتی معنادار برای مخاطب داشته باشد. در تبلیغات نباید به سروصدای بیهوده، زرقوبرق بیمعنا و کلمات بسنده کرد. هر تبلیغ باید برای تکتک مخاطبان خود مفهوم داشته باشد. بهگونهای که به مخاطب نشان بدهد، خرید این محصول خاص چه مزایایی برای همان شخص به ارمغان میآورد.
رعایت تمایز نیز بسیار مهم است. برند و محصول شما باید چیزی ارائه کند که سایر رقبا از آن تهی هستند. تبلیغات باید درباره چیزی صحبت کنند که متمایز است و دیگران به آن نپرداختهاند.
تبلیغات باید همهی مخاطبان را تحت تأثیر قرار بدهد. تأثیری که موجب جذب مشتریان جدید و بالقوه بهسوی محصول میشود.
به نمونههایی از تبلیغات اثربخش با UPS مناسب توجه کنید:
شامپوی هِد اند شولدرز: از شر شورهها خلاص بشوید.
آناسین: سریع، سریع، فوقالعاده سریع درد را ساکت کنید.
دومینو پیتزا: درعرض ۳۰ دقیقه یا کمتر پیتزایی تازه و داغ دریافت کنید، اگر بیشتر طول کشید، مهمان ما باشید.
فِدِکس: وقتی بستهی شما صحیح و سالم، یکشبه به مقصد میرسد.
اِم اند اِم: این شکلاتها بهجای دستان در دهانتان آب میشوند.
خطوط هوایی ساوث وِست: کرایهی اندک را با ما تجربه کنید.
متروپولیتن لایف: از مِت بخرید، خودش هزینه را پرداخت میکند.
مثالهای متعددی در این زمینه وجود دارد. باید بتوانید گزارههایی تأثیرگذار خلق کنید. باید بهدنبال چیزی باشید که دیگران ارائه نکردهاند. منحصربهفرد و ویژه ظاهر بشوید. سعی کنید زبان خاص خودتان را خلق و با آن ارتباط برقرار کنید. برای ایجاد تمایز در تبلیغات اثربخش باید بهدقت ویژگیهای اربابرجوع خود را بشناسید.
جذب مشتری
برای مثال یک شرکت تبلیغاتی، اربابرجوعی داشت که وکالت در زمینهی مهاجرت را مدیریت میکرد. این مشتری فعالیتهایی مانند سایر وکلای تبلیغاتی انجام میداد. پس برای تمایز باید بهدنبال چه چیزهایی برای او میگشتند؟ شرکت تبلیغاتی شروع به بررسی دقیق این مورد کرد و دریافت نکات زیادی وجود دارد که میتوانند اثربخشی تبلیغات را برای این اربابرجوع بیشتر کند.
این وکیل خود مهاجر بود، با مجلهای دربارهی مشاوره مهاجرت همکاری داشت و از اینها گذشته شخصیتی پرانرژی و ویژه داشت که علیرغم شباهت بهسایر رقبا در نوع فعالیت، امور را بهگونهای متفاوت سروسامان میداد. جمعآوری همهی این ویژگیها میتوانست به تولید گزاره فروشی منحصربهفرد کمک کند.
یادتان باشد که وجود UPS از نبود آن بهتر است. میتوانید این گزارهی فروش منحصربهفرد را تغییر بدهید و اصلاح کنید. چیزیکه در تبلیغات خود از آن حرف میزنید، لزوما نکتهای منحصربهفرد نیست؛ اما شاید سایر رقبا از آن غافل ماندهاند و همین میتواند به پاشنه آشیل آنها و کلیدی برای تمایز و پیروزی شما بدل بشود. کافی است یک برگه و قلم بهدست بگیرید و سعی کنید این نکات را دربارهی محصولتان پیدا کنید. باور کنید با موارد بسیار جالبی روبهرو خواهید شد.
منبع : دانلود بانک اطلاعات مشاغل
علاقه مندی ها (Bookmarks)
علاقه مندی ها (Bookmarks)
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
- شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
- شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
- شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
-
مشاهده قوانین
انجمن
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Persian Language By Ustmb.ir
این انجمن کاملا مستقل بوده و هیچ ارتباطی با دانشگاه علوم و فنون مازندران و مسئولان آن ندارد..این انجمن و تمامی محتوای تولید شده در آن توسط دانشجویان فعلی و فارغ التحصیل ادوار گذشته این دانشگاه برای استفاده دانشجویان جدید این دانشگاه و جامعه دانشگاهی کشور فراهم شده است.لطفا برای اطلاعات بیشتر در رابطه با ماهیت انجمن با مدیریت انجمن ارتباط برقرار کنید
ساعت 11:00 AM بر حسب GMT +4 می باشد.
علاقه مندی ها (Bookmarks)