نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 از مجموع 1
  1. #1
    عضو تازه وارد
    تاریخ عضویت
    2019 January
    ارسال ها
    0
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 پست

    امور مالیاتی پس از ثبت شرکت

    مالیات
    تعیین قانونی ِ دقیقی ست از حجم املاک و دارایی فرد ؛ مقدار مالیات وضع شده بر دارایی ، عوارضی ست برای استفاده در جاده ها ، ساخت مدارس ، برفروبی معابر ، خدمات شهری و صدها مورد دیگر. مالیات سهمی ست که به موجب اصل تعاون ملی ، مطابق مقررات ؛ هر یک از افراد کشور وظیفه دارد جهت تامین هزینه های عمومی و حفظ منافع اقتصادی یا اجتماعی کشور ، به مقام رسیدگی به امور مالیاتی (که در هر کشوری متفاوت است) بدهد. به عبارت بهتر مالیات به مثابه یک نوع هزینه ی اجتماعی ست که آحاد یک ملت در راستای بهره وری از امکانات و منابع یک کشور موظفند پرداخت نمایند ، تا توانایی‌های جایگزینی ِ این امکانات و منابع فراهم شود. مالیات درواقع انتقال بخشی از درآمدهای جامعه به دولت و یا بخشی از سود فعالیت‌های اقتصادی ست که نصیب دولت می‌گردد ، زیرا ابزار و امکانات دسترسی به درآمد و سودها را دولت فراهم ساخته ‌است.


    مطابق قانون ، افراد و شرکت ها موظف به پرداخت مالیات تعیین شده هستند ، در غیر این صورت از تسهیلات ، مزایا و معافیت های قانونی که برای آن ها در نظر گرفته شده محروم خواهند شد و ضمناَ مشمول جرایم مالیاتی خواهند شد. همه ی شرکت ها و موسسات تجاری و انتفاعی که در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده و شماره ثبت دارند مشمول ِ مالیات بر درآمد هستند. لذا پس از ثبت شرکت و موسسه ، شرکت ها می بایست بلافاصله نسبت به تعیین حوزه ی مالیاتی اقدام نمایند و گرنه مسئول جرائم قانونی خواهند شد.
    صاحبان مشاغل موظف‌اند اسناد دفاتر لازمه را که با رعایت اصول و ضوابط مربوط به تنظیم دفاتر تجاری برای تشخیص درآمد مشمول مالیات ، نگهداری و اظهارنامه مالیاتی خود را بر اساس آن‌ها تنظیم کنند. آیین‌نامه ی اجرایی مربوط به نوع دفاتر ، اسناد و مدارک و روش‌های نگهداری آن‌ها اعم از ماشینی ، دستی و نمونه ی اظهارنامه مالیاتی و. . . را مقررات مشخص کرده است. شماره یا کد اقتصادی در هنگامه ی ارائه ی این مدارک و اظهارنامه ی مالیاتی دریافت می گردد.
    پایان هر سال مالی برابر است با پلمپ کردن دفاتر و آغاز عملیات مالی سال بعد تا دفاتر را در پایان هر ماه به اداره ی امور اقتصاد و دارایی مورد نظر ارسال دارند ؛ اگر دفاتر پلمپ شده نانویس مانده باشد و یا از دسترس مودی خارج شده باشند ، و بخواهیم برای سال آینده مورد استفاده قرار دهیم می بایست ظرف مدت سی روز از زمان سال مالی جدید با ذکر جزئیات به حوزه ی مالیاتی اطلاع دهیم پس بعد از ثبت شرکت و اواخر دوره مالی سال قبل دفاتر مالی شرکت باید پلمپ شوند. موسسات و شرکت های جدیدالتاسیس برای سال اول تا سی روز بعد از تاریخ ثبت شخص حقوقی فرصت دارند.

    این سایت را دنبال کنید: companyregisterir.com

    موضوعات مشابه:
    ویرایش توسط registerir : 20th February 2019 در ساعت 10:36 AM
    ثبت شرکت ارزان در بانک اطلاعات ثبتی

 

 

کاربران برچسب خورده در این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Persian Language By Ustmb.ir
این انجمن کاملا مستقل بوده و هیچ ارتباطی با دانشگاه علوم و فنون مازندران و مسئولان آن ندارد..این انجمن و تمامی محتوای تولید شده در آن توسط دانشجویان فعلی و فارغ التحصیل ادوار گذشته این دانشگاه برای استفاده دانشجویان جدید این دانشگاه و جامعه دانشگاهی کشور فراهم شده است.لطفا برای اطلاعات بیشتر در رابطه با ماهیت انجمن با مدیریت انجمن ارتباط برقرار کنید
ساعت 10:05 PM بر حسب GMT +4 می باشد.