بازاریابی: ایجاد ارتباط موثر قسمت اول


بازاریابی اینترنتی یکی از کارهای اصلی است که اکثر وب سایتهای اینترنتی باید آن را انجام دهند. کلید موفقیت هر وب سایتی در داشتن بازدیدکننده نهفته است. بازاریابی اینترنتی این امکان را برای ما فراهم میکند که وب سایت ، محصول، سرویس و محتواهای خود را به دیگران معرفی کنیم. دراین مقاله دو بخشی 20 نکته در رابطه با ایجاد ارتباط موثر با بازدیدکنندگان وب سایت ارائه میکنیم که میتواند در نگه داشتن مشتری ها و جذب مشتریان جدید موثر باشد. در این قسمت به برخی ازاین نکته ها اشاره خواهیم کرد و در قسمت بعد ؛ نکته های باقیمانده در بازاریابی اینترنتی را ارائه میکنیم:
1- اطلاعات وب سایت خود را تازه نگه دارید:

با تغییر محتواهای وب سایت خود و ارسال های متوالی وب سایت شما بیشتر مورد اعتماد قرار میگیرد. این محتوا ها باید اطلاعاتی در باره کسب و کار شما و تازه های آن باشند. با این کار سایت شما به عنوان یک منبع در زمینه کسب وکار خودتان مورد توجه قرار میگیرد. بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه اجتماعی میتوانند در زمینه معرفی بیشتر این محتواهای تازه مورد استفاده قرار بگیرند.
2- برای مشتریان خود ارزش قائل شوید :

ایجاد ارتباط موثر زمانی به وجود می آید که افراد احساس کنند مهم هستند. باتوجه به رابطه ایی که هم اکنون با مشتریان خود برقرار کرده اید؛ میتوانید با استفاده از وب سایت خود توجه ایی ویژه ایی به آنها داشته باشید. به عنوان مثال اطلاعاتی را قرار دهید که برای مشتریان شما مهم هستند ؛ یا یک نظرسنجی عمومی بگذارید و از آنها بخواهید در مورد مشکلاتشان با محصولات با شما صحبت کنند،مشکلات آنها را حل کنید؛ یک قسمت گفتگوی آنلاین تدارک ببینید و به آنها اطلاع دهید در زمان های خاصی پاسخگوی آنها هستید و... به نوعی باید مشتری متوجه شود که شما برای آنها احترام قائل هستید.
3- منابع داده باارزش خود را کنترل کنید:

سعی کنید اطلاعات مشتریان خود را در مکان های امن نگه داری کنید. میتوانید علاوه بر قرار دادن آنها در دیتاسنترهای آنلاین ، آنها را در حافظه های محلی نیز ذخیره کنید. اطلاعات تماس مشتریان همیشه مورد نیاز خواهد بود. همچنین اطلاعات وب سایت خود را همیشه در دسترس نگه دارید.
4- در باره مشتریانتان بیشتر یاد بگیرید:

اطلاعات و علایق مشتریانتان را جمع آوری کنید ، این کار میتواند به وسیله ایجاد نظرسنجی باشد ، یا میتواند به وسیله خواندن نظرات آنها در وب سایت ، یا رسانه اجتماعی شما باشد. سعی کنید متوجه شوید آنها از چه چیز خوششان می آید و چه چیزی آنها را نگران میکند. نیازهای آن ها را کشف کنید. برای رفع مشکل و نیازهای آنها برنامه ریزی کنید.
5- یک ارتباط دوطرفه ایجاد کنید:

میتوانید با ایجاد یک انجمن گفتگو و پاسخگویی به موقع و سریع به مشتریان یک ارتباط در طرفه ایجاد کنید ؛ در این صورت مشتریان احساس امنیت بیشتری خواهند کرد.
6- مشتری ها را به هم ارتباط دهید:

با ایجاد یک مکان ملاقات آنلاین یا یک انجمن مشتریان را با یکدیگر آشنا سازید. با ایجاد بحث های مشارکتی سعی کنید حس پاسخ گویی آنها را تحریک کنید. از این طریق به مشتریان کمک میکنید از تجربیات یکدیگر استفاده کنند. همچنین برای یک مشتری جایی که همه دارای یک زمینه کسب و کار هستند مکانی مورد علاقه خواهد شد.
7- پاسخ سریع و متواضعانه:

با پاسخ سریع و متواضعانه به بازدیدکنندگان جدید ثابت کنید که آنها برای شما مهم هستند. مشکلی که در اغلب کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد این است که اغلب آنها مشتریان و بازدیدکنندگان آنلاین خود را به اندازه افراد و مشتریان فیزیکی خود جدی نمیگیرند. در حالی که اگر بتوانند تعدادی بازدیدکننده اینترنتی را تبدیل به مشتری کنند ؛ در آینده با روشهای مختلف به صدها یا حتی هزاران مشتری خواهد رسید. همانطوری که در محل فیزیکی کسب و کار خود افرادی را برای پاسخ گویی تلفنی یا پاسخ گویی به مشتریان حضوری گماشته اید ؛ باید افرادی را نیز برای پاسخ گویی به مسائل آنلاین استخدام کنید.
8- ایجاد اولین تجربه دیداری مناسب

صفحات اصلی یا landing page خود را به گونه ایی ایجاد کنید که به بازدیدکنندگان حس خوبی القا کند. همچنین اگر از ابزار پشتیبانی و چت آنلاین استفاده میکنید ، پیام خوش آمد گویی خودکار خود را به گونه ایی انتخاب کنید که باعث نگهداری مشتریان شود.
9- قابل توجه باشید:

یکی از روشهایی که میتوانید نشان دهید شما یک کسب و کار قابل توجه هستید این است که به مشتریان نشان دهید از مشکلات آنها آگاه هستید ، و به دنبال برطرف کردن مشکلات آنها هستید .همچنین با قرار دادن محتواهای باکیفیت در زمینه کسب و کار مشتریان باعث شوید آنها به خوانندگان مطالب وب سایت شما تبدیل شوند.


در گروه: بازاریابی اینترنتی
منبع: بازاریابی اینترنتی

موضوعات مشابه: