در بالابر اگر حرکت رو به بالا به وسیله محدود کننده مکانیکی بر روی جک، محدود شود باید توقف آن به صورت آرام انجام شده و از ایست ناگهانی کابین بالابر جلوگیری شود. در انتهای پایینی پیستون یک مقطع مخروطی وجود دارد که با یک لقی خاص در یک محفظه فنجانی در سر سیلندر قرار می گیرد. با رسیدن میله جک به نقطه انتهای مسیر مقطع مخروطی وارد محفظه فنجانی می شود و روغن موجود در محفظه فنجانی به داخل سیلندر فرستاده می شود.
به هر حال در هنگام وارد شدن مقطع مخروطی به داخل محفظه سطح حلقوی، اطراف مقطع کاهش یافته و فشار لازم برای خروج روغن از فضای بین، افزایش می یابد. این فشار باعث وارد شدن یک شتاب معکوس به پیستون می شود. این مکانیزم شبیه به تاثیر بافر های هیدرولیکی است.
کسانی که علاقه مند به این موضوع هستند می توانند با مراجعه به بخش مقالات سایت بالابر آسیا برج، دانش خود را در این زمینه بالا ببرند.
علاقه مندی ها (Bookmarks)