-
13th April 2021 01:09 AM
#1
عضو تازه وارد
آيا اين پست براي شما سودمند بود؟
بله |
خیر
هزینه تولید محتوا
هزینه تولید محتوا به چه عواملی بستگی دارد؟
عوامل بسیاری هستند که مشخص میکنند بعنوان یک صاحب کسبوکار چه بودجهای را میبایست صرف بازاریابی محتوایی خود کنید. ممکن است بخواهید یک یا چند نفر را برای این کار در شرکت خود استخدام کنید ولی اگر شماهم بر این باورید که بازاریابی محتوایی یک کار تیمی است، برخی از عوامل موثر در هزینه تولید محتوارا اینجا میتوانید مطالعه کنید.
استراتژی بازاریابی محتوایی و نوع محتوا
برخلاف برخی از تولید کنندگان محتوا که پکیجهای مشخصی را بر روی وب منتشر کردهاند، از نظر من این شیوه از محاسبه هزینه تولید محتوا صحیح به نظر نمیرسد. نمیتوان محتوای وبسایت را به شیوهای پکیج شده و از پیش آماده ارائه کرد چرا که هر کسب و کار اینترنتی استراتژی بازاریابی محتوایی مخصوص به خود را باید داشته باشد.
برای مثال ممکن است شما یک استارتاپ در زمینه فینتک و یا یک فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی باشید، مطمئنا میبایست استراتژی متفاوتی را برای انتشار مطالب در وبلاگ خود در پیش بگیرید. یک استارتاپ فینتک ممکن است بتواند با انتشار ۵ پست وبلاگی هدفمند در ماه مخاطبان بسیاری را از طریق شبکههای اجتماعی بدست آورد ولی یک فروشگاه لوازم آرایشی میبایست ده ها نوشته در وبلاگ خود منتشر کند تا قادر باشد با رقبای قدر این حوزه، رقابت کند.
همچنین استراتژی بازاریابی محتوایی میتواند در نوع محتوای مورد نیاز نیز موثر باشد. ممکن است شما استراتژی بازاریابی خود را مبتنی بر ویدیو و یا موشن گرافیک طراحی کنید و نه محتوای متنی. در چنین شرایطی هزینه تولید محتوا متفاوت خواهد بود و نمیتوان نسخه یکبارهای برای آن پیچید.
پیمانکار تولید محتوا
اینکه چه کسی برای شما تولید محتوا میکند اغلب تاثیر مستقیمی در ساختار هزینههایتان دارد.
در اغلب مواقع کار با آژانسهای دیجیتال مارکتینگ (بالاخص آژانسهای بزرگ شهر تهران) هزینههای سرسامآوری در پیش خواهد داشت. آژانسهای تبلیغاتی هزینههای روزمره اداری بسیاری دارند و سعی خواهند کرد به نحوی با هزینههایی که از خدمات ارزش افزودهشان از شما دریافت میکنند آنها را جبران کنند.
در سوی دیگر وبلاگنویسها و آزادکاران قرار دارند. شما میتوانید از سایتهایی همچون پونیشا آزادکاران بسیاری را بیابید که حاضرند در ازای هزینههای بسیار اندک برای شما تولید محتوا کنند، ولی اینها نیز اغلب از عدم وجود دانش کافی، مستند نکردن استراتژی بازاریابی محتوایی و گاها رفتارهای غیرحرفهای رنج میبرند.
پیمانکار تولید محتوا
اینکه چه کسی برای شما تولید محتوا میکند اغلب تاثیر مستقیمی در ساختار هزینههایتان دارد.
در اغلب مواقع کار با آژانسهای دیجیتال مارکتینگ (بالاخص آژانسهای بزرگ شهر تهران) هزینههای سرسامآوری در پیش خواهد داشت. آژانسهای تبلیغاتی هزینههای روزمره اداری بسیاری دارند و سعی خواهند کرد به نحوی با هزینههایی که از خدمات ارزش افزودهشان از شما دریافت میکنند آنها را جبران کنند.
در سوی دیگر وبلاگنویسها و آزادکاران قرار دارند. شما میتوانید از سایتهایی همچون پونیشا آزادکاران بسیاری را بیابید که حاضرند در ازای هزینههای بسیار اندک برای شما تولید محتوا کنند، ولی اینها نیز اغلب از عدم وجود دانش کافی، مستند نکردن استراتژی بازاریابی محتوایی و گاها رفتارهای غیرحرفهای رنج میبرند.
سنجههای بیهوده
برخی بازاریابان محتوایی با ارائه سنجههایی همچون “رعایت اصول سئو” و “تولید محتوای مرتبط با برند” درخواست مبلغ بیشتری میکنند که چندان کار صحیحی به نظر نمی رسد، چرا که محتوا بدون رعایت اصول سئو و همچنین عدم ارتباط مناسب با هویت برند هیچگاه قادر نخواهد بود کسبوکار را به رشد مدنظر برساند.
سخن نهایی
برای اطلاع دقیق از هزینه های تولید انواع محتوا و همینطور آموزش های کاربردی در زمینه تولید محتوا به وب سایت فارس محتوا مراجعه کنید.
موضوعات مشابه:
کلمات کلیدی این موضوع
علاقه مندی ها (Bookmarks)
علاقه مندی ها (Bookmarks)
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
- شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
- شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
- شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
-
مشاهده قوانین
انجمن
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Persian Language By Ustmb.ir
این انجمن کاملا مستقل بوده و هیچ ارتباطی با دانشگاه علوم و فنون مازندران و مسئولان آن ندارد..این انجمن و تمامی محتوای تولید شده در آن توسط دانشجویان فعلی و فارغ التحصیل ادوار گذشته این دانشگاه برای استفاده دانشجویان جدید این دانشگاه و جامعه دانشگاهی کشور فراهم شده است.لطفا برای اطلاعات بیشتر در رابطه با ماهیت انجمن با مدیریت انجمن ارتباط برقرار کنید
ساعت 01:28 PM بر حسب GMT +4 می باشد.
علاقه مندی ها (Bookmarks)