نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 از مجموع 1
  1. #1
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    2011 June
    محل سکونت
    گرگان
    ارسال ها
    1,170
    تشکر
    62
    تشکر شده 1,587 بار در 809 پست
    نوشته های وبلاگ
    49

    اولین هلیکوپتر الکتریکی جهان با موفقیت به پرواز درآمد

    همه روزه شاهد تلاش کمپانی‌های اتومبیل سازی جهت ارایه خودروهای الکتریکی هستیم و روز به روز این خودروهای برقی محبوب‌تر می‌شوند اما بشنوید یک مهندس و خلبان توانسته است هلیکوپتری الکتریکی بسازد و با آن پروازی موفقیت آمیز انجام دهد. Pascal Chretien مهندس هوافضا به کمک یک کمپانی فرانسوی کار و توسعه برای روی هلیکوپتر برقی را از مدت‌ها پیش شروع کرده‌اند و ساخت نمونه قابل پرواز آن که در ۱۲ آگوست توانست از آزمایش سربلند بیرون آید ۱۲ ماه به طول انجامیده است. بنا بر گفته سازنده این چرخ بال برقی مهم‌ترین چالش بر سر ساخت این دستگاه قدرت برخاستن از زمین آن بود زیرا همان طور که می‌دانید پیل های الکتریکی انرژی نیرومندی که سوخت فسیلی مانند بنزین تولید می‌کند را قادر نیست به موتور آن تزریق کند لذا برای این امر و با توجه به اینکه برخاستن این چرخ بال از زمین انرژی زیادی را می‌طلبید وی سعی کرد علاوه بر استفاده از پیل های برقی بهتر جهت تولید انرژی بیشتر تا حد امکان از وزن آن بکاهد لذا آلیاژی که وی در ساخت بدنه و یا بهتر بگوییم چهارچوب نگهدارنده سرنشین و موتور استفاده کرده آلومینیوم است که توانسته به نسبت خیلی زیادی در وزن آن صرفه جویی کند. این هلیکوپتر ساختار بسیار ساده و ابتدایی برای پرواز و همچنین کنترل حین پرواز دارد و اگر بخواهیم به اختصار آن را تشریح کنیم چهارچوبی آلومینیومی است که در برگیرنده یک صندلی برای نشستن سرنشین و یا همان خلبان آن است و یک میله صاف و کوتاه به مانند فرمان دوچرخه که نقش فرمان هلیکوپتر را دارد و بر روی آن سوییچ روشن کردن موتورو نشانگرهایی تعبیه شده است و درست زیر پای سرنشین پدال‌هایی برای هدایت هلیکوپتر به طرفین درنظر گرفته شده است.موتور و پره های آن روی چهارچوب فلزی قرار داده شده که از قدرت گشتاوری مناسب و بهینه شده برای پرواز به سمت بالا برخوردار است.



    پاسکال در ۱۲ آگوست توانست پرواز موفقیت آمیزی با نمونه اولیه این هلیکوپتر انجام دهد و بمدت ۲ دقیقه و ده ثانیه با آن پرواز کند و حداکثر ارتفاعی که توانست پرواز کند یک متر بود!! شاید این تست و نتیجه آن در مقیاس با هلیکوپترهای موجود بسیار ناامید کننده باشد اما باید این موضوع را هم در نظر داشت که این هلیکوپتر تک نفره برقی بوده و موفقیتی بزرگ برای سازندگان آن محسوب می‌شود. باتری‌های این بالگرد یا چرخ بال از نوع لیتیوم قابل شارژ پلیمری بوده با چگالی انرژی ۱۶۰ وات ساعت به ازای هر کیلوگرم می‌باشد. Pascal Chretien و شرکت French company Solution F امیدوارند مدت پرواز را به ده الی دوازده دقیقه برسانند. با توسعه این پروژه باید به انتظار نشست و انتظار روزی را کشید که همه یا اغلب مردمان بتوانند از هلیکوپترهای برقی و شخصی خود جهت رفت و آمد استفاده کنند.

    موضوعات مشابه:

 

 

کاربران برچسب خورده در این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Persian Language By Ustmb.ir
این انجمن کاملا مستقل بوده و هیچ ارتباطی با دانشگاه علوم و فنون مازندران و مسئولان آن ندارد..این انجمن و تمامی محتوای تولید شده در آن توسط دانشجویان فعلی و فارغ التحصیل ادوار گذشته این دانشگاه برای استفاده دانشجویان جدید این دانشگاه و جامعه دانشگاهی کشور فراهم شده است.لطفا برای اطلاعات بیشتر در رابطه با ماهیت انجمن با مدیریت انجمن ارتباط برقرار کنید
ساعت 05:28 AM بر حسب GMT +4 می باشد.