مشاهده RSS Feed

Immortal

جلوگیری از ابتلا به سرطان تیرویید در زنان

به این مطلب امتیاز بدهید
توسط در تاریخ 4th February 2012 در ساعت 11:18 PM (1173 بازدیدها)
بر اساس یک پژوهش جدید؛ تماس مکرر با اشعه ایکس در رادیولوژی دندانپزشکی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان تیروئید را افزایش دهد. در پژوهشی که با حضور ۳۱۳ بیمار مبتلا به سرطان انجام گرفت، دانشمندان دریافتند که احتمال ابتلا به این سرطان با افزایش تماس با تشعشعات رادیولوژی در دندانپزشکی تشدید می‌شود. به گفته محققان؛ غده تیروئید که در گردن قرار دارد به تشعشعات یونی بویژه در کودکان حساس است اما خطرات احتمالی این پرتوها که در دندانپزشکی وجود دارد،‌ اغلب نادیده گرفته می‌شود.

حتی در خبرها آمده که در یک برنامه تلویزیونی درباره گسترش سریع سرطان تیرویید در زنان خاطرنشان شده که این افزایش میتواند احتمالا بعلت استفاده از عکسبرداری "ایکس ری" از دندان و ماموگرام باشد. متخصص مربوطه اشاره کرده که دندانپزشکان می توانند هنگام عکسبرداری پیش بند محافظ را بالا آورده بطوریکه گردن بیمار را کاملا بپوشاند.



(بسیاری از دندانپزشکان این زحمت را به خود نمی دهند. در حالیکه وسیله ای بنام "محافظ تیرویید" وجود دارد و به احتمال زیاد اکثر دندانپزشکان این وسیله را دارند.)

تصادفاَ من دیروز برای ماموگرام سالانه رفته بودم. با اینکه احساس میکردم سوال احمقانه ای خواهد بود اما در مورد "محافظ تیرویید" سوال کردم. تکنیسین یکی از آنها را از کشویی بیرون آورد. پرسیدم چرا همیشه از آن استفاده نمی شود؟ وی جواب داد : "نمیدانم. باید بخواهید." خوب اگر من این برنامه را ندیده بودم چطور می توانستم درخواست استفاده از آن را بکنم؟!


Submit "جلوگیری از ابتلا به سرطان تیرویید در زنان" to Facebook Submit "جلوگیری از ابتلا به سرطان تیرویید در زنان" to Digg Submit "جلوگیری از ابتلا به سرطان تیرویید در زنان" to del.icio.us Submit "جلوگیری از ابتلا به سرطان تیرویید در زنان" to StumbleUpon Submit "جلوگیری از ابتلا به سرطان تیرویید در زنان" to Google

آپدیت شده 4th February 2012 در 11:22 PM توسط NIIT

برچسب ها: هیچ یک ویرایش برچسب ها
دسته بندی ها
علمی , پزشکی , اخبار

نظرات



Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Persian Language By Ustmb.ir
این انجمن کاملا مستقل بوده و هیچ ارتباطی با دانشگاه علوم و فنون مازندران و مسئولان آن ندارد..این انجمن و تمامی محتوای تولید شده در آن توسط دانشجویان فعلی و فارغ التحصیل ادوار گذشته این دانشگاه برای استفاده دانشجویان جدید این دانشگاه و جامعه دانشگاهی کشور فراهم شده است.لطفا برای اطلاعات بیشتر در رابطه با ماهیت انجمن با مدیریت انجمن ارتباط برقرار کنید
ساعت 07:08 AM بر حسب GMT +4 می باشد.