مشاهده RSS Feed

دست نوشته های من

حــــــريم سلطــــان

امتیاز ها: 3 رای ها, 4.00 متوسط.
توسط در تاریخ 12th October 2012 در ساعت 02:32 PM (1906 بازدیدها)
يك سريال فانتزى با جذابيت هاى فراوان به سرعت خانواده هاى ايرانى را مجذوب خود ساخته است و هر روز بر تعداد بينندگان آن افزوده ميشود.

اما اين سلطان سليمان عادل، مهربان، پر قدرت و عاشق پيشه به راستى كيست؟

سلطان سليمان اول یا قانونى سلطان سليمان دهمین سلطان امپراتوری عثمانی است که از سال ۱۵۲۰ تا لحظهٔ مرگش در سال ۱۵۶۶ بر امپراتوری عثمانی حکم می‌راند و از این لحاظ طولانی‌ترین دورهٔ سلطنت را در میان خاندان عثمانی داراست.

سلطان سليمان در جنگ با "مجارها" با محاصره بلگراد و بمباران شهرى كه فقط ٧٠٠ سرباز داشت كشتارى خونين به راه انداخت.
سلطان سليمان كه همزمان با شاه طهماسب صفوى حكومت ميكرد به "ابراهيم پارگايى" وزير اعظمش دستور داد كه به ايران حمله كند و او نيز بدون آنكه با مقاومتى از سمت ايران روبرو شود تبريز را فتح كرد. در سال ۱۵۳۴ سلطان سلیمان خود به ابراهیم ملحق شد و به نواحی داخلی ایران یورش برد. اما شاه طهماسب قصد جنگ نداشت و سعی می‌کرد با از دست دادن زمین، از درگیر شدن در جنگی سهمگین خودداری کند و با کشاندن ارتش عثمانی به نواحی صعب‌العبور داخلی، برایشان دردسر ایجاد کند. سال بعد که سلیمان و ابراهیم با شکوه وارد بغداد شدند، فرماندار شهر تسلیم شد و بدین ترتیب سلیمان خود را به عنوان رهبر جهان اسلام و جانشین مشروع خلفای عباسی مطرح ساخت.
او بارديگر هم به ايران حمله كرد و توانست باز هم فتوحاتى در اطراف اروميه و تبريز به دست آورد
.........................
سخنى با هموطنان؛

عزيزان ما شما را دعوت به تحريم اين سريال يا سريالهايى از اين دست نميكنيم اما قصد آگاهى دادن به شما را داريم.
سالهاست دولت آنكارا با صرف هزينه هاى هنگفت از پان ترك ها به شدت حمايت و آنها را تجهيز مينمايد.
ساخت و پخش سريالى با هزينه بالا در مورد فاتح تبريز آن هم با اين همه دروغ و بزرگنمايى در مورد يك پادشاه خونخواه و ظالم درست در زمانى كه بحث تجزيه ايران توسط سناتورهاى آمريكا نيز مطرح ميشود چه دليلى دارد؟

كمى با خود خلوت كنيد ... اجازه ندهيد افكارتان را در اختيار بگيرند

Submit "حــــــريم سلطــــان" to Facebook Submit "حــــــريم سلطــــان" to Digg Submit "حــــــريم سلطــــان" to del.icio.us Submit "حــــــريم سلطــــان" to StumbleUpon Submit "حــــــريم سلطــــان" to Google

برچسب ها: حريم سلطان ویرایش برچسب ها
دسته بندی ها
دسته بندی نشده

نظرات



Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Persian Language By Ustmb.ir
این انجمن کاملا مستقل بوده و هیچ ارتباطی با دانشگاه علوم و فنون مازندران و مسئولان آن ندارد..این انجمن و تمامی محتوای تولید شده در آن توسط دانشجویان فعلی و فارغ التحصیل ادوار گذشته این دانشگاه برای استفاده دانشجویان جدید این دانشگاه و جامعه دانشگاهی کشور فراهم شده است.لطفا برای اطلاعات بیشتر در رابطه با ماهیت انجمن با مدیریت انجمن ارتباط برقرار کنید
ساعت 05:32 PM بر حسب GMT +4 می باشد.